Nurtujące pytanie o Silnik O2 TDI 140kuca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • remo31
    Classic
    • 2010
    • 7

    Nurtujące pytanie o Silnik O2 TDI 140kuca

    Chciałem w końcu się zjawić wczoraj na spocie i poznać wreszcie klubowiczów z wawy ale oczywiście czas jak zwykle nie pozwolił, za tydzień nie odpuszczę choćby nie wiem co... do zobaczenia
    Rock'n'Roll forever!
  • junak
    Classic
    • 2008
    • 7

    #2
    Nurtujące pytanie o Silnik O2 TDI 140kuca

    Witam Was po raz pierwszy.Mam pewna wapliwość co do autka.Rozchodzi sie o O2 2.0TDI przebieg 168tys.km.Po intensywnej jezdzie jak odkrece korek od wlewu oleju to troszke dymi,podobnie jest z bagnetu.Dodam ze jak sie odkreci korek od oleju chodzi równo.Podobno to zle ze tak sie dzieje.Czy to prawda?Czy to oznaka juz złuzycia silnika,przedmuchów itp?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      IMO, olej się rozgrzewa i jak to ciecz 'dymi'. Ja u siebie też to zauważyłem.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • magart
        Ambiente
        • 2008
        • 146

        #4
        Tak po prawdzie nie powinieneś odkręcać korka oleju w czasie pracy silnika. Czasem chlapie i po co masz się paplać??
        Jak nie odkręcałeś w swoim życiu kilkudziesięciu diesli w różnym stanie to nigdy nie będziesz wiedział jak ma to pracować. A to co zaobserwowałeś jest normalne.
        Szkoda słuchać pseudofachowców, nie raz widziałem np. na giełdzie jak odkręcają gazują itp. Mają mądre miny i sporo do powiedzenia, ale rzadko cokolwiek sensownego.

        Przebieg masz w miarę nieduży, więc kontroluj poziom oleju, a resztę poczujesz pod butem jeśli trochę pojeździsz...
        a jednak GOLF...

        www.magaczewski.pl

        Komentarz

        • junak
          Classic
          • 2008
          • 7

          #5
          A może jakieś wskazówki na co powinno sie zwrócic uwage przed kupnem takiego auta?.Napewno chce sie udac do serwisu na sprawdzenie.Wstepnie auto nie dymi z rury,mam zajebistego kopa turbina ladnie ciagnie,klima elektryka wszystko dziala jest ks.serwisowa nie wyglada na bite.

          Komentarz

          • magart
            Ambiente
            • 2008
            • 146

            #6
            No cóż, ja zawsze jak kupuję to oglądam wszystko, ale i tak po paru dniach coś musi wyjść, bo chyba nie ma idealnych samochodów. Grunt to się nie napalać zbytnio i szukać czegoś do zbicia ceny. Wszystkiego się nie wypatrzy, no chyba że najpierw z tydzień pojeździmy. Niestety trzeba te parę stówek mieć w zanadrzu. Rzadko kto sprzedaje niezawodne auto, czas na sprzedaż najczęściej pokrywa się z jakimś większym wydatkiem, lub poprostu obawą o te wydatki... Więc można trafić ale nie koniecznie :P
            a jednak GOLF...

            www.magaczewski.pl

            Komentarz

            • JanushOne
              Classic
              • 2008
              • 4

              #7
              przy każdej pracy komory spalania jakiś procent przy wybuchu spaliny przedostalą się przez zamki pierścieni i musi dymić chcąc nie chcąc każdy silnik tak ma czy bęzyna czy ON dlatego olej po jakimś czasie jest zużyty i robi sie czarny dlatego też wytwarza sie niepotrzebne ciśnienie w silniku które jest niwelowane przez połączenie przewodu z pokrywy zaworowej do kolektora ssącego gdzie jest podciśnienie :P a przy zakupie samochodu patrz na wszystko czyli szczeliny karoserii czy lakier jest jednolicie taki sam jak na innych elementach wsłuchaj sie w silnik czy nie ma żadnych stuków zawieszenie tak samo najlepiej sie przejechać po jakiejś nie równej drodze ale jak masz książke serwisową i wszystkie wymiany są udokumentowane to spoko pozdr.

              Komentarz

              • Thundi
                L&K
                • 2005
                • 1157

                #8
                Zamieszczone przez JanushOne
                ale jak masz książke serwisową i wszystkie wymiany są udokumentowane to spoko
                ja polecił bym jednak też jej się przyjżeć czy wpisy są ok czy data produkcji książeczki jest adekwatna do auta (oglądałem Audi A6 1998r i w tym roku byl pierwszy wpis natomiast data produkcji ksiazki 2006r) i generalnie czy wpisy nie są tym samym charakterem, kolorem itp
                O ortografie dba FF.
                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                Skoda Octavia & Audi A6

                Komentarz

                • rezon
                  RS
                  • 2006
                  • 1894
                  • Volvo
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Thundi
                  czy wpisy nie są tym samym charakterem, kolorem itp
                  Jak autko jest systematycznie serwisowane w tym samym ASO, to może tak być. Jak sprzedawałem O1 to większość wpisów taka była.
                  Zamieszczone przez JanushOne
                  ON dlatego olej po jakimś czasie jest zużyty i robi sie czarny
                  5 km od wymiany wygląda jak po 15kkm na benzynie

                  Komentarz

                  • junak
                    Classic
                    • 2008
                    • 7

                    #10
                    dziekuje Panowie za pomoc.Autko zakupione,oczywiscie sprawdzone przez serwis Skody.Dodam tak dla barności wypowiedzi ze jest to Elegance 2.0TDi w wersji angielskiej,i szykuje sie na przekladke.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    Pracuję...